Sabtu, Mac 19, 2011

Tahniah buat penggerak Karnival Kesenian Islam Ungku Omar..


19/3/2011- Tahniah dan syabas saya ucapkan buat penggerak Karnival Kesenian Islam Kolej Ungku Omar yang saya kira cukup berjaya untuk memurnikan konsep islamik sehingga dihadiri oleh non-muslim. Dan aktiviti Pertandingan Nasyid peringkat IPT yang dianjurkan juga mendapat sambutan yang baik daripada IPT-IPT di Malaysia malah berjaya membawakan IPT dari utara yang jauh-jauh belaka. Saya cukup kagum dengan perlaksanaan gerak kerja yang cukup kemas. Antara IPT yang turut serta menghantar wakil nasyid adalah dari Universiti Malaya, Universiti Putra Malaysia, IPG kampus Pulau Pinang, IPG kampus Sultan Abdul Halim, UPSI dan tidak lupa juga pada Kumpulan Firasat Inzaar dibawa khas dari Universiti Kebangsaan Malaysia. Sempat juga untuk saya menikmati persembahan nasyid yang disampaikan oleh Kumpulan Mestica yang cukup hebat dan mereka juga telah dijemput untuk menjadi juri dalam pertandingan nasyid antara IPT yang menampilkan vokalis-vokalis yang mantap.

Selain itu juga, terdapat persembahan teater yang disajikan oleh kontinjen dari Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) yang cukup menghiburkan bertajuk "Cintaku Milik Siapa". Dan saya yakin segala apa yang dijalankan dan dirancang oleh penggerak Karnival Kesenian Islam oleh Kolej Ungku Omar ini sebagai titik permulaan untuk kita terus memartabatkan Islam tanpa perlu ada konsep hedonisme. Harapan saya agar kolej-kolej lain boleh mengikuti usaha baik ini demi Islam yang tercinta dan tanpa mewujudkan sempadan dengan agama lain. Banyak lagi aktiviti menarik yang menanti seluruh mahasiswa/wi UKM. Saya menyeru agar rakan-rakan sama-sama untuk memeriahkan lagi suasana di Karnival Islam Ungku Omar. JOM SERBU!!