Khamis, Mei 26, 2011

Muein : Pertemuan dengan empat pihak berhubung isu-isu mahasiswa FSSK Tahun 3

by MPP Muein Abadi

Assalamu'alaikum dan selamat sejahtera,

Hari ini 26 Mei 2011 saya telah mengadakan pertemuan dengan empat pihak, iaitu Pejabat Kedekanan FSSK, Bahagian Pengurusan Akademik UKM, HEJIM FSSK, dan juga Unit Zakat UKM berhubung isu-isu mahasiswa FSSK Tahun 3

1) Berhubung isu Pendaftaran Kursus Pada Semester 3 Akademik 2010-2011 Kursus Latihan Industri. Dengan ini dimaklumkan bahawa jumlah mahasiswa FSSK yang lewat mendaftar kursus Semester 3 ini adalah seramai 20 orang.

Namun begitu, kesemua mahasiswa terbabit adalah tidak perlu risau kerana SUKACITA dimaklumkan bahawa Ketua Penolong Pendaftar FSSK, Pn Norashikin Ibrahim bagi pihak Dekan FSSK telah mengeluarkan surat beserta senarai nama kesemua 20 orang mahasiswa terbabit kepada Penolong Pendaftar Bahagian Pengurusan Akademik, iaitu Cik Zaiton Arifin bagi tujuan mendaftarkan kesemua 20 Mahasiswa terbabit bagi TIDAK MENJEJASKAN PENGIJAZAHAN mereka pada bulan September ini. Maka, mahasiswa terbabit tidak perlu membuat apa2 surat permohonan pendaftaran secara manual kepada Pejabat Kedekanan.

2) Bagi tujuan Penyeliaan, khususnya Penyelia daripada UKM, senarai kesemua penyelia telah dikeluarkan oleh pihak HEJIM dan tarikh akhir penyeliaan akan dilakukan ialah pada 17 Jun 2011. Maka mana-mana mahasiswa yang masih belum dihubungi oleh penyelia masing-masing diminta supaya bertenang dan boleh menghubungi pihak HEJIM FSSK sendiri untuk mengetahui penyelia mereka. Proses penyeliaan untuk kesemua mahasiswa yang lewat mendaftar juga adalah tidak terjejas.

3) Sijil Majlis Pelancaran Latihan Industri & Hari Kerjaya FSSK yang diadakan pada 5 April 2011 yang lalu kini boleh diambil di Pejabat HEJIM FSSK. Mohon disebarkan kepada seluruh warga FSSK yang hadir

4) DUKACITA dimaklumkan bahawa Unit Zakat UKM ketiadaan peruntukan untuk mahasiswa yang sedang menjalani Latihan Industri Sesi 2010/2011 dan permohonan HANYA dibuka kepada mereka yang mengambil subjek-subjek semester pendek sahaja. NAMUN, perancangan perundingan untuk penggunaan Tabung Kebajikan PMUKM masih dalam proses di mana nama-nama mahasiswa yang sedang menjalani praktikal dan terpaksa menampung perbelanjaan besar meliputi penginapan, makan minum, yuran, dan pengangkutan yang tidak mendapat bantuan Zakat UKM ini akan dipanjangkan dalam perundingan ini.

Terima kasih dan selamat berpraktikal

MPP Abdul Muein bin Abadi