Isnin, April 06, 2015

KECURIAN DI KAMPUS UKM KL

3 April 2015 - Assalamualaikum dan salam sejahtera, makluman kepada semua UKM KL, pada petang tadi terdapat dua kecurian yang berlaku agak serentak di perpustakaan Kampus UKM KL kira -kira dalam pukul 2.45 petang tadi. Anggaran masa antara kedua-dua kes tersebut lebih kurang sama.

Kecurian tadi melibatkan 2 orang pelajar perempuan FSK.. Seorang pelajar perempuan dari program optometri tahun 2 telah menyatakan bahawa dia telah kehilangan begnya sewaktu ingin ke tandas dalam perpustakaan di tingkat 1 berdekatan surau. Barang peribadi dalam beg tersebut ialah dompet, telefon dan sebagainya.Menurutnya lagi, hnya selang beberapa minit dia keluar, beg tersebut sudah tiada. Mengikut laporan dari beberapa orang pelajar yg berada kat sana, mereka ada ternampak seorang lelaki yang membawa beg tersebut. tambahan lagi,mengikut pihak perpustakaan, setelah melihat imbasan CCTV,memang ternyata ternampak seorg lelaki tetapi samar..yang pasti itu adalah bukan student kita mungkin orang luar..


seorang lagi pelajar perempuan speech tahun 1 juga telah kehilangan netbook yang berwarna hitam semasa berada di perpustakaan di tingkat tiga. Menurut kawannya, dia juga ada ternampak lelaki yang mencurigakan dikawasan tersebut tapi tidak menjangkakan perkara ini berlaku.

Pihak keselamatan telah cuba untuk mengesan pencuri tersebut namun pencuri bagi kedua dua barangan tersebut tidak dapat dikesan kerana lambat melaporkan kes tersebut.Di peringkat MPP Ukm kl, kami akan cuba mengkajì balik masalah ini dan tindakan susulan akan diambil. Kedua dua pelajar tersebut telah melaporkan hal nie kepada balai polis berdekatan

Peringatan buat pelajar!!!

1.pastikan selepas ini anda menjaga barangan peribadi anda
2. jangan tinggalkan barangan peribadi sembarangan
3. jangan mudah percaya pada orang yang tidak kenal
4.letakkan barang anda di tempat yang terang dan selamat
5.laporkan dengan segera jika terdapat sebarang keadaan mencurigakan.

sebarang masalah amat dikesali.