Banyak permasalahan kebajikan tidak mampu dibawa MPP FTSM, MPP umum nasihat warga FTSM henti beri sokongan kepada Aspirasi.
Sejak kebelakangan ini, banyak aduan
yang telah diterima mahasiswa/i UKM berkenaan kebajikan rakan-rakan FTSM yang
semakin terbiar. Justeru itu, PMUKM telah mengedarkan borang aduan kepada
mahasiswa/i untuk membawa suara mereka kepada pihak yang sewajarnya.
Pada 11 Mac 2013 - MPP Umum tahun 3 dan 4
saudari Nor Izati Othman bersama Tuan Zulajma binti Tuan Ahmad telah bertemu
dengan En. Isman Hamad selaku Pegawai Kewangan Unit Penjanaan Bendahari UKM
berhubung isu tender yang ditutup dan permintaan 'vending machine' di FTSM.
Menurut beliau, sebenarnya tender masih beroperasi namun kafetaria ditutup
sendiri oleh pengusaha kefetaria. MPP juga difahamkan pengusaha kafe tersebut masih
mempunyai hutang yang tidak dilunaskan. Oleh itu, 15 Mac 2013 ini merupakan
tarikh akhir pemberian kata putus oleh pihak UKM bersama pengusaha kafe
berkenaan iaitu samada melunaskan hutang dan meneruskan tender atau tender
tersebut secara serta merta ditamatkan kontrak. PMUKM mengharapkan agar
permasalahan tender operasi kafetaria ini dapat diselesaikan secara baik.
Seterusnya PMUKM juga mengusulkan cadangan untuk menempatkan 'vending machine' di
FTSM. MPP juga memberikan kompilasi aduan yang telah diterima daripada pelajar
FTSM dan Pegawai berkenaan menyambut baik cadangan daripada MPP. Gerak kerja
berhubung isu kebajikan mahasiswa/i FTSM akan dibawa secara beransur-ansur oleh
MPP Umum lantaran kehilangan fungsi MPP FTSM.
Berkenaan isu
perkhidmatan mesin basuh yang mempunyai tender bermasalah di kolej KAB, KTHO
dan KIZ, tender baru akan memulakan operasi bermula 1 April dan dijangkakan juga
permasalahan mesin air akan bertambah baik bermula 1 April 2013.
AUTONOMI MAHASISWA MEREALISASI FALSAFAH VARSITI