Selasa, April 12, 2011

FPI Lulus Manifesto MPM Ikram

UKM, 12 April - Majlis Perwakilan Mahasiswa Fakluti Pengajian Islam Tahun 1 dan 2 ( MPM FPI 1 dan 2) merangkap Naib Presiden 4 PMUKM Saudara Muhammad Ikram Bin Darus telah menerima satu surat daripada kedekanan FPI. Surat tersebut merupakan surat kelulusan permohonan bilik khas mesin fotostat dan tempat khas water cooler di FPI seperti yang dijanjikan beliau dalam manifesto pilihanraya kampus lalu.


Surat tersebut memberitahu bahawa Mesyuarat Pengurusan Fakluti Pengajian Islam Yang ke-266 pada 1 April 2011 telah membuat keputusan iaitu:

1. Bilik Fotostat
   Fakulti bersetuju memberi ruang khas di tangga paras bawah Fakulti Pengajian Islam bersebelahan dengan Singgahan Ilmu sebagai ruang kemudahan mesin fotostat dan pusat perkhidmatan kepada pelajar-pelajar Fakulti Pengajian Islam.Walau bagaimanapun keputusan ini tertakluk kepada persetujuan dan kelulusan bendahari UKM dan Jabatan Pengurusan Pembangunan. Mesin fotostat akan disedia dan diuruskan oleh pihak pelajar.

2. Perkhidmatan watercooler
Fakulti telah bersetuju perkhidmatan water cooler disediakan di paras bawah bangunan Fakluti Pengajian Islam.Fakluti telah mengemukakan permohonan kepada Jabatan Pengurusan Pembangunan untuk membekalkan kemudahan perkhidmatan berkenaan.

Sehubungan dengan itu, pihak Majlis Perwakilan Mahasiswa FPI juga akan bertindak secepat mungkin untuk memastikan kemudahan pelajar seperti yang dinyatakan diatas dapat disegerakan.

"Saya mengucapkan ribuan terima kasih kepada pihak kedekanan FPI yang telah meluluskan permohonan manifesto saya dan saya akan cuba sedaya upaya bersama-sama pihak pentadbiran FPI untuk terus mendapatkan maklumat terkini dari semasa ke semasa untuk memastikan kemudahan mesin fotostat dan juga watercooler disegerakan demi mahasiswa  Fakulti Pengajian Islam. Saya juga berharap,seluruh mahasiswa Fakulti Pengajian Islam akan sabar untuk kemudahan tersebut kerana ia memerlukan proses yang banyak. Saya faham keadaan anda kerana saya juga turut mengalaminya. Saya mengajak semua mahasiswa FPI memberi sokongan pada saya dalam melaksanakannya."-Saudara Muhammad Ikram BIn Darus.

Dengan adanya kelulusan tersebut, saudara Muhammad Ikram menarik lafas lega dan alhamdulillah kerana masalah kekurangan kemudahan di FPI dipedulikan oleh pihak pentadbiran FPI.



BERSAMA MAHASISWA MEREALISASI VARSITI