Rabu, Mac 06, 2013

PRU 13 : PMUKM MENERAJUI PENDIDIKAN POLITIK MAHASISWA

Para Panelis yang dijemput hadir.
UKM Bangi, 6 Mac 2013 - Program Sembang PRU 1.0 bertajuk PRU 13 : "REAL POLITIC", APA KATA ANDA? anjuran Persatuan Mahasiswa UKM (PMUKM) mendapat sambutan yang hangat daripada mahasiswa/i UKM. Turut mendapat tumpuan daripada Dr. Anuar Ahmad, Pengetua IZISH UKM dan beberapa staf daripada JPPel UKM menghadiri program ini.

Program ini dibarisi oleh tiga ahli panel antaranya saudara Ahmad Tajuddin Abdullah (wakil GMUKM) , saudara Aniq Ruqaini Mohd Azmi (Wakil Aspirasi UKM), dan Noorhazwani Daud (wakil PESEPSI UKM). Hujah-hujah yang sangat mantap telah dilontarkan dengan gabungan fakta yang tepat dan pandang sisi mereka. 

Dalam pada itu, Presiden PMUKM, Ahmad Shukran Shaharudin sangat kagum dengan sambutan yang diberikan oleh rakan-rakan mahasiswa. 

"Kami di peringkat penganjur, sangat optimis untuk menganjurkan Sembang PRU 2.0 setelah melihat kehadiran yang sangat memberangsangkan dan respon mahasiswa yang bersetuju dengan program yang dijalankan. PMUKM akan cuba untuk menjadi pemain yang baik bagi memastikan pendidikan politik subur di UKM." ulas Presiden PMUKM.

Terima kasih diucapkan kepada semua yang menjayakan program ini dengan jayanya. Program ini dianjurkan bertujuan sebagai salah satu wadah bagi PMUKM untuk memberikan pendidikan politik buat mahasiswa/i UKM khasnya. Program ini akan dilakukan secara bersiri dan siri Sembang PRU 2.0 bakal menyusul dalam masa terdekat.

Nantikan pula rakaman video Sembang PRU 1.0 di laman you tube rasmi PMUKM (PMUKMTv).



Begitupun, apabila diajukan pertanyaan mengenai siapakah panelis yang bertuah untuk Sembang PRU 2.0 akan datang, Tuan Presiden mengulas sambil berseloroh, "Sebarang cadangan daripada mahasiswa berkenaan pemilihan tajuk sangat dialu-alukan. Kalau ada yang tawarkan diri untuk jadi panelis, kami akan pertimbangkan".

Presiden PMUKM, Ahmad Shukran Shaharudin.



Dr. Anuar Ahmad, Pengetua IZISH UKM.



 AUTONOMI MAHASISWA MEREALISASI FALSAFAH VARSITI