Isnin, September 20, 2010

MPP Alia : Pendaftaran Awal Kursus 11 Oktober

Cheras, 20 Sept - Kehangatan sambutan Hari Raya Aidil Fitri masih lagi terasa biarpun kini sudah masuk hari 10 Syawal. Saudari Alia Suzana yang juga MPP Umum Mahasiswa yang dihubungi pihak Wartawan PM-UKM turut melahirkan kegembiraan dan kesyukuran kepada Ilahi kerana berjaya menempuhi Ramadhan sebaik-baiknya.

" Biarpun agak terlewat, saya masih ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidil Fitri, Minal 'aidin wal faizin.Pohon dimaafkan salah dan silap saya buat semua mahasiswa UKM sama ada di Kampus Kuala Lumpur, Cheras dan Bangi. "

" Saya berharap semua rakan (mahasiswa) yang baru pulang dari bercuti akan terus bersemangat selepas (bercuti) hampir dua minggu di kampung halaman. Jangan lupa, kita masih ada (misi yang) perlu kita selesaikan (sebagai mahasiswa) iaitu mencapai keputusan yang cemerlang (di) dalam peperiksaan." ujar MPP Alia yang rancak berbual ketika dihubungi.

Dalam pada itu, sebagai makluman awal MPP Alia Suzana turut mengingatkan pengumuman terbaru daripada Bahagian Pengurusan Akademik Pelajar Prasiswazah berkenaan Pendaftaran Awal Kursus Semester 2 Sesi 2010-2011.

" Saya baru mendapat informasi daripada (Bahagian) Pengurusan Akademik Prasiswazah (bahawa) Pendaftaran Awal (Kursus Semester 2 Sesi Akademik 2010-2011) akan dibuka mulai 11 sehingga 24 Oktober 2010 iaitu selama 2 minggu melalui SMP Web."

"Pendaftaran awal adalah diwajibkan kepada semua pelajar UKM program prasiswazah kecuali mahasiswa Fakulti Perubatan dan Fakulti Pergigian di mana akan ada pendaftaran secara berasingan. Diingatkan pendaftaran kursus ini (bertujuan) membuat jangkaan (mengenalpasti) jumlah mahasiswa yang ingin mengambil subjek-subjek (sesi hadapan). Maka proses pendaftaran awal ini amat penting kepada semua (pihak). " tambah MPP Alia lagi.

Untuk makluman, sekiranya rakan-rakan mahasiswa gagal membuat Pendaftaran Awal dalam tempoh yang ditetapkan,ia bakal menyebabkan bayaran PTPTN akan ditahan dan denda sebanyak RM 15.00 dikenakan. Mana-mana yang tidak membuat Pendaftaran Awal pula hanya dibenarkan membuat Pendaftaran Kursus Semester 2 Sesi Akademik 2010-2011 pada 20 Disember 2010 iaitu hari pertama pengajian bagi Semester 2 Tahun 2010-2011.

Semakan keputusan pemilihan Pendaftaran Awal kursus boleh dilakukan mulai 15 November 2010. Namun perlu diingatkan bahawa pendaftaran sebenar dan jumlah kredit yang dibenar diambil untuk kursus Semester 2 Sesi Akademik 2010-2011 adalah tertakluk kepada keputusan peperiksaan semester sebelumnya.