Ahad, September 25, 2011

PMUKM Bersama Masyarakat Bangi Lama


SABTU, 24 SEPTEMBER 2011 : PMUKM berkesempatan untuk bersama dengan penduduk Bangi Lama untuk majlis jamuan hari raya. Rombongan ini diketuai oleh Timbalan Presiden PMUKM, Mohd Abdullah bin Mohamed Yusoff bersama-sama sukarelawan PMUKM.

"Kita cukup gembira pada sambutan hari raya tahun ini kerana Jwatan kuasa kamnpung mukim berjaya menganjurkan aktiviti yang menggabungkan semua kampung dalam daerah Semenyih. Bahkan ini kali pertama mahasiswa turut bersama dalam menjayakan aktiviti jamuan raya untuk kali ini. Kami ucapkan berbanyak terima kasih diatas kunjungan dan bantuan dari semua sukarelawan PMUKM yang terlibat bersama." Datuk Ketua Kampung Batu Lima, En Mohamad bin Ahmad.
Dalam majlis tersebut juga, Timbalan Presiden saudara Mohd Abdullah Mohamed Yusoff juga turut diberi penghormatan untuk memberi sedikit ucapan kepada penduduk kampung,

Menurut beliau, "Kita mengharapkan hubungan mahasiswa tidak berhenti setakat disini bahkan selepas ini kita masih boleh bekerjasama lagi dalam menganjurkan program-program lain seumpama ini. Kita mengucapkan ribuan terima kasih kepada Penghulu dan semua tok ketua kampung yang sudi menjemput kami mahasiswa untuk lebih dekat dengan masyarakat.

"Pemimpin pelajar bukan sekadar jaguh di dalam kampus bahkan sepatutnya ia mampu dirasai manfaatnya oleh masyarakat sekeliling, ini bersesuaian dengan sabda Nabi 'sebaik-baik manusia ialah manusia yang mampu memberi manfaat kepada orang lain'. Inilah pegangan kita" Ujarnya lagi.





Turut menyertai program ini adalah mahasiswa Fakulti Sains Kesihatan, UKM Kampus Kuala Lumpur.



PMUKM mengucapkan kepada semua penduduk Kampung Mukim Semenyih dan semua sukarelawan PMUKM.
 


BERSAMA MAHASISWA MEREALISASI VARSITI