Jumaat, September 30, 2011

Rumah Terbuka PMUKM Dapat Sambutan Ramai

Kemeriahan Rumah Terbuka dirasai dengan kira-kira 1000 orang mahasiswa/i UKM yang hadir ke Rumah Terbuka PMUKM di Pusanika malam tadi. Majlis turut meraikan kehadiran Ayahanda Timbalan Naib Canselor Hal Ehwal Pelajar & Alumni (TNCHEPA) Prof Ir Othman A. Karim.


MPP Wan Ahmad Fahmi bertanggungjawab memulakan majlis dengan alunan memuji Rasulullah iaitu Qasidah Muhammadiyyah seterusnya tazkirah pendek. Usai bacaan doa oleh MPP Izzuddin Pisol, para hadirin dijemput untuk menikmati juadah yang ada.

Sambil para hadirin menikmati juadah, kumpulan nasyid PMUKM yang dianggotai oleh MPP Ezuan, Afham, Firdaus & Syafiq mempersembahkan 2 buah lagu nasyid. Berganti pula dengan penampilan khas Imam Muda Najdi yang juga merupakan mahasiswa UKM menyanyikan 2 buah lagu iaitu Hijrah & HambaMu. Selain persembahan nyanyian, persembahan multimedia juga ditayangkan.

Pengerusi Majlis, Saudara Shukran mengambil peranan untuk menceriakan suasana dengan menjemput hadirin membuat ucapan. Turut disediakan Majalah Universiti Kebangsaan Malaysia (Majalah Aspirasi) Edisi ke-34 dan 3 buah naskhah dari GRADUAN ASPIRE sebagai buah tangan buat para hadirin.

Majlis ini dilihat dapat menjalinkan hubungan silaturrahim dan membina ukhuwwah di antara mahasiswa/i yang hadir terdiri dari pelbagai kolej, fakulti dan usia. Begitulah hasrat pihak penganjur yang diketuai MPP Nurul Mardhiah Kamaruddin selaku Ketua Pengarah.









Segala yang baik itu datangnya dari Allah dan yang buruk itu datangnya dari kelemahan kami sendiri.

BERSAMA MAHASISWA MEREALISASI VARSITI