Isnin, Januari 10, 2011

Ziarah di Kelantan..


sumbangan kepada keluarga Siti Maisarah

sumbangan kepada ibu arwah Siti Esah.


Gm-Fpi mengucapkan sekalung tahniah kepada MPP Fakulti Pengajian Islam saudara Mohd Zaim Juwaidi bin Jamaluddin di atas lawatan ziarah yang dilakukan terhadap keluarga arwah Siti Esah Mohamed dan Siti Maisarah Ghazali. Seperti yang diketahui umum dua orang pelajar Pengajian Islam dari Jabatan Syariah ini terlibat dalam satu kemalangan yang berlaku di Gua Musang pada penghujung semester lepas.

Lawatan yang dilakukan ini disertai seramai 38 orang pelajar yang terdiri daripada PMFPI dan kelab-kelab Jabatan Pengajian Islam. Pihak Pentadbiran Fakulti Pengajian Islam turut membantu dari segi penyediaan pengangkutan bas .


" keadaan berlaku ketika semua telah meninggalkan kampus untuk bercuti akhir semester, ramai tidak mengetahui akan perkara ini, jadi, lawatan ziarah ini bertujuan untuk melihat sendiri keadaan Siti Maisarah dan keluarga arwah Siti Esah dan dengan harapan kedatangan kami ini sedikit sebanyak dapat menyuntik semangat kepada Siti Maisarah untuk terus berusaha menamatkan pengajian beliau apabila sembuh nanti". kata saudara Zaim.

Sumbangan dalam bentuk wang tunai dan barangan seperti beras dan pakaian juga diberikan ke atas keluarga terbabit terutamanya kepada keluarga arwah Siti Esah.

"Satu hari lawatan ziarah ini begitu menyentuh hatiku terutamanya melihat keadaan keluarga arwah Siti Esah yang serba kekurangan, masih ada masyarakat yang memerlukan bantuan". Ujar saudara Ikram yang turut serta dalam lawatan tersebut.

Takziah buat keluarga kedua-dua pelajar terbabit, Gm-fpi mendoakan agar saudari Siti Maisarah dapat kembali meneruskan pengajian dan kehidupan seperti biasa. Semoga arwah Siti Esah ditempatkan dalam kalangan orang-orang yang salih. Al-Fatihah.