Khamis, Mei 21, 2015

PIDATO UKM 45

:: VARSITIKU HARI INI ::
"Tanggal 18 Mei 2015 membuktikan usia UKM berusia 45 tahun. PMUKM mengambil inisiatif untuk melancarkan "Kempen UKM Tercinta" bagi memanifestasikan cinta kita sebagai warga UKM kepada universiti ini. PMUKM berharap kempen ini dapat menyedarkan dan menambah rasa kasih dan sayang kita semua kepada universiti tercinta ini."
Alhamdulillah, hari ini PM Ukm berjaya mengadakan PIDATO UKM 45 bersempena meraikan ulang tahun ke -45 UKM. Tahniah kepada para pemidato yang sudi berpencak di Pentas Pidato Mahasiswa (Sudut Pidato, Kiosk FEP) pada hari ini.
Terima kasih kepada pengerusi tetap Pentas Pidato Mahasiswa : Farhana Nuratiqah Redzuan
Tahniah dan terima kasih buat pemidato :
Pertama Siti Zahidah Kosran
Kedua Hasan Elkalantani
Ketiga Fasha Abdullah




Dan penyampaian Sajak nukilan Shafie Abu Bakar daripada kami , MPP Siti Nor Bahijah dan MPP Nurul Syifa Mohd Shukri khas buat UKM heart emoticon


Antara wakil mahasiswa dan mahasiswi yang berjaya memanifestasikan rasa cinta mereka buat UKM. ‪#‎UKMtercinta‬ ‪#‎DemiUKMtercinta‬
Penubuhan UKM ini telah disulami dengan pasak yang jelas iaitu Falsafah UKM yang menjadi kebanggaan warga Universiti. ‘Paduan antara iman kepada Allah dengan ilmu yang bermanfaat serta gabungan antara teori dengan amal adalah dasar utama bagi perkembangan ilmu, proses pembinaan masyarakat terpelajar dan pembangunan’ Universiti’ adalah jelas implementasi visi yang jelas yang mudah dihadami setiap warganya agar bergerak seiring dengan hasrat mulia pelopor penubuhan UKM suatu ketika dahulu yang menginginkan sebuah ‘Universiti Islam bercorak Kebangsaan’.
Terima kasih kepada semua yang hadir.