Selasa, Julai 02, 2013

LAWATAN DARI UNIVERSITAS MULAWARMAN, INDONESIA

PMUKM, ISIUKM, dan mahasiswa/i
Universitas Mulawarman.
2 Julai 2013, UKM Bangi – Persatuan Mahasiswa UKM (PMUKM) menerima lawatan rasmi daripada Yayasan Peduli Pemuda Indonesia Kalimantan Timur (Youth Care Indonesia Foundation) dan mahasiswa/i daripada Universitas Mulawarman. Rombongan ini diketuai oleh saudara Muhammad Napri, Ketua Youth Care Indonesia Foundation.


Dalam lawatan ini juga turut dihadiri oleh badan mahasiswa Islam induk UKM iaitu Ikatan Studi Islam UKM (ISIUKM). Sesi lawatan dimulakan dengan pengenalan sekitar kawasan UKM seperti di Perpustakaan Tun Seri Lanang, muzium-muzium UKM, dan lain-lain. Seterusnya diteruskan dengan sesi Perbincangan Meja Bulat antara PMUKM dan ISIUKM bersama mahasiswa Universitas Mulawarman. Pelbagai lontaran dan percambahan idea  yang berlaku semasa sesi persidangan tersebut.

“Pihak PMUKM berbesar hati menerima lawatan ini dan berasa bangga kerana UKM antara yang telah dipilih sebagai destinasi lawatan dalam program yang dianjurkan oleh Youth Care Indonesia Foundation.”, kata Ahmad Shukran Shaharudin, Presiden PMUKM. PMUKM juga ingin mengucapkan ribuan penghargaan kepada pihak-pihak yang terlibat sama ada secara lansung atau tidak lansung.
Lawatan ke PTSL UKM.
Lawatan ke Muzium UKM.
Sesi Perbincangan Meja Bulat.
AUTONOMI MAHASISWA MEREALISASI FALSAFAH VARSITI