Selasa, Oktober 25, 2011

Isu PTPTN hantui mahasiswa

Bangi, 25 Okt. - Isu kewangan kembali menghantui mahasiswa UKM. Sesudah usai masalah biasiswa JPA, kini pemohon Pinjaman Tabung Pengajian Tinggi Nasional (PTPTN) pula menghadapi nasib yang sama.

Terbaru, beberapa orang mahasiswa telah mengadu nasib kepada PMUKM. Isu ini dibawa untuk tindakan saudara Muhammad Ikram bin Darus selaku Naib Presiden 4 untuk perhatian pihak berwajib.

Ironinya permasalahan ini bukan timbul di kalangan mahasiswa tahun satu, tetapi berlaku pada mereka yang sudah di tahun dua hingga empat.

Bergerak di atas maklumat tersebut, saudara Ikram telah membawanya untuk perbincangan dengan pihak Bendahari UKM. Namun dukacita pihak berkenaan memaklumkan bahawa perkara ini berada di luar bidang kuasa mereka.

Langkah yang seterusnya, saudara Ikram telah berhubung sendiri dengan pihak PTPTN dan bercakap dengan pegawai terbabit. Mereka telah memberi jaminan akan mengenalpasti masalah dan cuba menyelesaikannya dalam tempoh terdekat.

Kepada mana-mana mahasiswa UKM tahun 2, 3, dan 4 yang masih belum mendapat wang PTPTN adalah dipohon untuk maklumkan dengan segera kepada saudara Ikram Bin Darus, Naib Presiden 4 PMUKM di talian 0193742239 untuk pengumpulan maklumat dan tindakan lanjut.

BERSAMA MAHASISWA MEREALISASI VARSITI