1. EDARAN
KAD DISKAUN SISWA FAKULTI PERGIGIAN
6 November 2013, UKMKL -kad diskaun siswa bertempat di DK 3 dan KTSN telah diadakan edaran Kad Diskaun Siswa kepada mahasiswa tahun 1 Fakulti Pergigian . Sebagai salah satu manfaat yang diberikan daripada pihak kerajaan kepada mahasiswa, kad Diskaun Siswa kini boleh digunakan oleh para pelajar untuk pelbagai manfaat.
6 November 2013, UKMKL -kad diskaun siswa bertempat di DK 3 dan KTSN telah diadakan edaran Kad Diskaun Siswa kepada mahasiswa tahun 1 Fakulti Pergigian . Sebagai salah satu manfaat yang diberikan daripada pihak kerajaan kepada mahasiswa, kad Diskaun Siswa kini boleh digunakan oleh para pelajar untuk pelbagai manfaat.
Melalui Kad Diskaun Siswa yang diperoleh ini
,ianya boleh digunakan oleh para pelajar untuk syarikat-syarikat
perniagaan di sekitar Kuala Lumpur seperti yang tersenarai.
Untuk maklumat lanjut dan lebih banyak
senarai syarikat berdaftar mengikut negeri
Di samping itu,
permasalahan kad diskaun siswa bagi pelajar Tahun 2 hingga 5 turut dikumpul dan satu
borang atas talian telah diwujudkan oleh saya untuk diajukan pada Jabatan Perkhidmatan Pelajar.
Borang atas
talian ini telah dibuka bermula dari tarikh 3 November - 6 November 2013 dan
senarai maklum balas penama yang tidak menerima kad diskaun siswa telah
diserahkan pada 19 November 2013 kepada wakil Jabatan Perkhidmatan Pelajar UKMKL untuk tindakan lanjut.
2. PERTEMUAN BERSAMA WAKIL UNIT KENDERAAN UNIVERSITI
KEBANGSAAN MALAYSIA KAMPUS KUALA LUMPUR
Sebagai inisiatif untuk mengutarakan isu
jadual bas dan isu-isu berbangkit yang dihadapi oleh warga UKM Kampus Kuala
Lumpur berkaitan pengangkutan. Satu pertemuan telah diadakan antara wakil MPP UKM KL , Nurul Amira Zainudin MPP
Pergigian dan Noor Masitah Nordin MPP Farmasi
bersama Encik Fairuz b Mohd Rafdzi dan Encik Raduan Abdul Rahman
daripada Unit kenderaan telah diadakan di T1BE bagi mendapatkn penjelasan
beberapa isu dan bg mendapatkan update semasa berkaitan pengangkutan bas pd
14/11/2013 sekitar jam 3-4 ptg
1. Untuk makluman para pelajar, penghantaran pulang dari HUKM ke KTSN 1 adalah atas budi bicara pemandu bas dan permintaan daripada pelajar
2. Pergerakan bas ke HUKM dan pulang dari HUKM (untuk kegunaan semua fakulti) adalah pada 3 sesi iaitu pagi , tgh hari dan petang adalah sebanyak 2 bas serentak pada satu masa mengikut jadual bg mengurangkan kepadatan penumpang. Namun, masih tertakluk kepada perubahan semasa spt trafik dan sebgainya untuk pergerakan bas
3. Pergerakan bas dari KTSN ke Kampus Kuala Lumpur untuk waktu puncak 7-9 pg adalah sebanyak 4 bas . Pergerakan bas bergantung kepada kepadatan penumpang dan trafik
4. Sebarang aduan amatlah dialu-alukan bg penambahbaikan sistem bas Kampus Kuala Lumpur dan mendapat perhatian serta akan disiasat dari masa ke semasa
5. Permintaan khas pengangkutan melalui fakulti untuk ke destinasi tertentu adalah amat dialu-alukan bagi mengurangkan kepadatan penumpang.
6. Satu kajian soal selidik berkaitan mutu perkhidmatan dan sistem pengangkutan bas Kuala Lumpur sedang dalam perangkaan dan akan dilaksanakan bg mendapat maklum balas daripada para pelajar oleh Unit Kenderaan Kampus Kuala Lumpur.
7. Berikut adalah jadual pergerakan bas yg tertampal secara umum untuk perhatian para pelajar
3. PERTEMUAN
DENGAN PENOLONG PENDAFTAR BARU FAKULTI PERGIGIAN
Satu pertemuan
telah diadakan antara MPP FGG, Nurul Amira Binti Zainudin dan Nurnazihah Sukor
, Exco Publisiti DENSTA 2013/2014 bersama dengan Cik Suhaida Abdul Rahman,
Penolong pendaftar Fakulti Pergigian pada 21 November 2013, Khamis yang lalu.
Cik Suhaida
Abdul baru sahaja mula berkhidmat di Fakulti
Pergigian bermula pada 11 November 2013 menggantikan Encik Basir Bahir sebagai
Penolong Pendaftar Fakulti Pergigian. Cik Suhaida sebelumnya berkhidmat di
Jabatan Pendaftar Kampus Bangi, Bahagian Pembangunan Sumber Manusia. Cik Suhaida
boleh dihubungi di talian 03-92897702 atau emel suhaida@ukm.my.
Beberapa
perbincangan awal telah dilakukan antara MPP Fakulti Pergigian bersama Cik
Suhaida, antaranya :
1. Makluman
pejabat dekan atau pentadbiran fakulti terus kepada para pelajar melalui medium
mudah seperti Facebook wakil pelajar selain makluman melalui papan kenyataan.
2. Teguran berkaitan etika pemakaian, imej serta
kertrampilan pelajar Fakulti Pergigian.
3. Penekanan
mewujudkan program kelolaan pelajar yang bersifat akademik perlu mendapat
perhatian untuk perlaksanaan akan datang.
4. Cadangan ‘method’ perlaksanaan manifesto MPP
FGG, Nurul Amira Binti Zainudin melalui saluran yang tepat dan betul bagi
memudahkan suara mahasiswa Fakulti Pergigian di sampaikan kepada pihak atasan.
5. Berkaitan kelulusan
sumbangan kewangan fakulti kepada program/ aktiviti kelolaan UKM Dental
Students Association, perbincangan masih berada di peringkat awal dan beberapa siri
perbincangan antara wakil pelajar perlu diadakan dari semasa ke semasa.
Diharapkan
dengan pertemuan yang diadakan ini, hubungan antara pengurusan fakulti
pergigian dan mahasiswa fakulti pergigian menjadi lebih erat dan sebarang
usahasama menjadi lebih mudah. Kami mengalu-alukan kehadiran Cik Suhaida Abd
Rahman menjadi warga Fakulti Pergigian.
Nurul Amira Bt Zainudin
MPP Fakulti Pergigian
Biro Sukan dan Kebudayaan PMUKM Sesi 13/14
MPP Fakulti Pergigian
Biro Sukan dan Kebudayaan PMUKM Sesi 13/14
::Bersama Mahasiswa Memacu Varsiti::