Jumaat, Februari 15, 2013

SEMAK KEPUTUSAN PEPERIKSAAN SEMESTER I SESI 12/13


Sukacita dimaklumkan, Keputusan Peperiksaan Semester I 12/13 boeh disemak di Smp Web dan gerbang SMS-UKM  taip UKM RESUL jarak NO matrik jarak NO IC dan hantarkan ke 15888. bermula 15 Februari 2013.

Mulai semester ini, bahagian ini tidak akan mencetak Slip Keputusan Rasmi untuk diedarkan kepada pelajar.Slip Keputusan Rasmi boleh diperolah di Smp Web dan boleh dicetak sendiri mulai 18 Februari 2013.

Kebanyakkan pelajar tahun 1 tidak boleh menyemak keputusan kerana masih ada hutang Yuran MMP sebanyak RM70. Anda boleh membuat bayaran di Mesin ATM Bank Islam. Cara-caranya:

Selepas masukan kata laluan > Lain-lain > Bayaran Bil/Yuran IPT > Yuran IPT > No. K/P > Akan tertera No. Matrik anda > Masuk amaun.

Simpan resit dan tunjukkan kepada Unit Kewangan Pelajar, Jabatan Bendahari. Pihak UKP akan melepaskan sekatan dan anda boleh semak keputusan peperiksaan anda serta-merta.
 Daripada MPP Mufaddhal. 

Makluman daripada Unit Bendahari:
Keputusan peperiksaan boleh disemak pada 15 februari 2013 walaupun yuran semester 2 telah dimasukkan ke dalam akaun pelajar. Pelajar tidak boleh menyemak keputusan sekiranya mempunyai yuran tertunggak pada semester sebelumya sahaja. Daripada MPP Izati Othman.


Semoga berjaya!!!


AUTONOMI MAHASISWA MEREALISASI FALSAFAH VARSITI