Khamis, April 28, 2011

Perjumpaan Bersama Mahasiswa Perubatan Kecemasan

Sumber : Blog MPP FPerubatan



Pada 21 April yang lepas satu sesi perjumpaan telah diadakan bersama-sama dengan warga baru Fakulti Perubatan iaitu mahasiswa jurusan Perubatan Kecemasan. Bagi mendekati serta memahami masalah mereka MPP Idrul sekali lagi turun ke KTSN untuk mendengar aduan dan masalah mereka.



Sesi ini berlangsung lebih kurang 45 minit di kafeteria KTSN selepas mereka semua tamat menduduki peperiksaan akhir semester. Seramai 12 orang pelajar perubatan kecemasan yang hadir. Aduan mereka berkisar permasalahan kebajikan, isu penempatan kolej dan beberapa masalah lain. Segala aduan dan luahan mahasiswa Perubatan Kecemasan akan diambil perhatian oleh MPP Idrul.



Kata beliau " Kita selaku pelajar Fakulti Perubatan perlu menolong antara satu sama lain tak kira jurusan apa pun yang kita ambil. Apa yang penting adalah kita satu fakulti. Siapa nak tolong (fakulti perubatan) kalau bukan kita. Insyallah kita pasti akan serasi bersama dalam Fakulti PerubatanBidang kesihatan tidak boleh berdiri sendiri tanpa doktor, jururawat dan pembantu-pembantu perubatan. Marilah kita mula belajar sebagai satu pasukan dari sekarang."


Insyallah diharapakan MPP Fakulti Perubatan dapat terus membantu Mahasiswa Fakulti Perubatan. Semoga usaha kecil ini dapat menyatupadukan kita sebagai Satu Fakulti yang kukuh dan mantap.

Mahasiswa Perubatan Kecemasan berbincang dan mengutarakan aduan mereka
MPP Idrul mendengar aduan dari Mahasiswa untuk diambil perhatian