Khamis, April 28, 2011

Motivasi & Solat Hajat

MPP Idrul memberi sedikit kata-kata motivasi sambil diperhatikan oleh Dr. Wan

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Segala puji-pujian bagi Allah sekalian Alam yang memberi taufiq dan hidayahnya kepada kita semua. Sekali lagi MPP Idrul turun ke KTSN bersua muka bersama-sama pelajar-pelajar Tahun 2 yang bakal menduduki peperiksaan ulangan bermula 2 Mei 2011.

Sedikit kata-kata perangsang dari MPP Idrul ditambahkan lagi dengan pengalaman serta kata-kata motivasi dari mantan MPP Fakulti Perubatan yang sudah bergelar doktor iaitu saudara Wan Nuruddin Shah Wan Johan.

Dr. Wan memberikan sedikit kata-kata perangsang kepada adik-adik

Kata Dr Wan " Abang, Idrul dan senior-senior lain pasti tidak menginginkan adik-adik sekalian tertinggal di Tahun 2 lagi, kami harapkan 78 orang dikalangan kalian semuanya akan sama-sama melayakkan diri ke Tahun 3 tahun klinikal."

Sesi motivasi dan solat hajat ini bermula dari solat berjemaah maghrib bersama-sama di Surau D, kemudian diteruskan dengan motivasi oleh saudara Wan Nuruddin. Kemudian program diteruskan lagi dengan solat isya dan solat hajat secara berjemaah. Selepas itu, beberapa kumpulan kecil dibentuk dan diketuai oleh abang-abang dan kakak-kakak dari KTDI untuk sesi luahan rasa dan bantuan kepada adik-adik secara lebih mendalam.

Sebahgian senior yang membantu dalam slot kumpulan kecil. Syabas!!


"Kakak dan abang-abang yang turun pada malam ini bukanlah penyibuk atau busy body tetapi mereka sangat memahami perasaan anda semua yang terpaksa mengambil peperiksaan ulangan tatkala kawan-kawan lain berehat di rumah. Kami rasa dan faham perasaan anda. Kami turun untuk membantu sekadar mampu. Insyallah anda semua akan naik ke tahun 3 dengan jayanya tidak akan ada seorang pun akan tertinggal." kata-kata MPP Idrul semasa berlangsungnya program.

Pelajar-pelajar khusyuk mendengar motivasi dan perkongsian abang-abang


Turut hadir MPP Hatem memberi semangat kepada pelajar-pelajar Tahun 2

Sesi kumpulan kecil. Berkongsi Rasa.

Diharapkan pelajar-pelajar tahun 2 tidak berputus asa, selagi masih ada ruang dan peluang gunakanlah sebaik mungkin. Insyallah Allah akan membantu kalian.Marilah sama-sama kita berdoa agar Allah mempermudahkan segala urusan kita semua.

"Berdoalah kepada-Ku, nescaya akan Aku perkenankan bagimu. Sesungguhnya orang yang menyombongkan diri daripada menyembah-Ku akan masuk neraka jahanam dalam keadaan              hina-dina.
Surah Ghafir 40 : 60