Selasa, Julai 27, 2010

Perutusan MPP Ili

SUMBER : MPP Ili


Assalamua’laikum w.b.t dan salam sejahtera

Setinggi-tinggi ucapan tahniah dan selamat datang diucapkan kepada mahasiswa tahun 1 Fakulti Sains Kesihatan Bersekutu, tidak lupa juga kepada mahasiswa mahasiswi yang kembali memulakan semester baru di bumi kampus Kuala Lumpur ini. Permulaan kepada sesuatu yang baru semestinya merupakan suau cabaran kepada individu, khususnya memulakan kehidupan baru di alam varsiti. Namun, inilah platform terbaik bagi kita semua bagi mempelajari dan beroleh pengalaman untuk digunakan bagi menghadapi cabaran dalam kehidupan mendatang.

Suasana di kampus Kuala Lumpur sememangnya unik kerana keadaannya yang begitu ideal di tengah-tengah kota metropolitan ini. Namun, sebagai insan yang telahpun mencapai usia kedewasaan, kita seharusnya bijak membezakan yang mana benar dan yang mana yang harus dijauhi. Kegawatan isu sosial yang berlaku kini kian menggusarkan , maka saya menyeru diri saya dan kalian semua untuk menjaga peribadi masing-masing agar tidak hanyut dalam kancah kebinasaan kerana kita adalah harapan bangsa dan agama bagi meneruskan perjuangan akademik dan menyumbang jasa kepada masyarakat.

Semoga dengan datang dan kembalinya kita ke alam kampus ini membibitkan harapan dan iltizam yang tinggi bagi mencapai semaksima mungkin potensi diri untuk mencapai kejayaan, bukan sahaja sebagai mahasiswa malah sebagai insan yang menghayati erti tanggungjawab kepada agama dan negara. Tinggi harapan agar kita semua tidak putus harapan dalam mengejar cita-cita dan impian yang telah disemat khususnya buat mahasiswa tahun akhir yang bakal melangkah ke dunia pekerjaan dalam masa setahun sahaja lagi. Bersama kita mengharungi lembah cabaran bagi menggenggam kegemilangan. Salam kejayaan!

>MPP Fakulti Sains Kesihatan Bersekutu