Selasa, Disember 04, 2012

UKMKL : LAPORAN BERKENAAN ISU BAS


MPP UKMKL bersama staf Pengurusan Kampus KL

22 November 2012 - Satu perbincangan telah diadakan antara PMUKM bersama wakil pegawai daripada Pengurusan Kampus  Kuala Lumpur (En. Raduan) berkenaan masalah bas yang timbul, terutamanya berkenaan pengangkutan pelajar iaitu:
-  dari kolej ke fakulti pada waktu pagi 
-  dari fakulti ke PPUKM

Resolusi:
1) Isu kelambatan bas daripada kolej ke fakulti pada waktu pagi

- Isu yang timbul ini sangat ketara apabila ada beberapa fakulti yang mempunyai pelajar yang ramai yang mengadakan kelas pada waktu pagi secara serentak dengan pelajar fakulti lain. Jadi, selain bas Eltabina, bas UKM juga akan sentiasa bersedia untuk bergerak jika diperlukan.
- Jadual kelas untuk fakulti yang ramai ahlinya telah diserahkan sebagai rujukan mengenai tarikh dan masa yang memerlukan bilangan bas yang banyak untuk mengangkut pelajar.

2) Isu kelewatan bas daripada fakulti ke PPUKM

-Isu ini timbulsetelah bas yang pertama bergerak pada pukul 1.15 tgh hari dan bas yang kedua pula pada pukul 1.30 tngahari. Bukan sahaja sampai lambat di PPUKM, malahan kebiasaannya, pelajar akan masuk lewat ke kelas yang bermula pada pukul 2 petang. Jadi, setelah perbincangan dibuat, bas yang pertama akan bergerak pada pukul 1.00 tengah hari. Jika bas tersebut telah penuh, bas akan terus bergerak dan bas yang kedua akan dibuka tanpa menunggu pukul 1.15 tnghari.

- Kami juga telah diberikan nombor telefon untuk mengadu jika masalah ini terjadi lagi.

Jadi, jika ada masalah berkenaan bas lagi, jangan teragak-agak untuk maklumkan kepada saya, MPP Nur Lailatul Fitri Binti Othman (013-5823742). Aduan akan terus dibuat.

Terima kasih kepada En. Raduan di atas kerjasama yang baik diberikan kepada pihak PMUKM.


AUTONOMI MAHASISWA MEREALISASI FALSAFAH VARSITI