Rabu, Disember 29, 2010

MPP GMUKM Ucap Selamat Kepada Skuad Negara

MPP Gabungan Mahasiswa UKM (MPP GMUKM) mengucapkan selamat berjaya kepada skuad bola sepak Kebangsaan yang bakal menghadapi perlawanan akhir kedua Kejohanan Bola Sepak Piala Suzuki AFF 2010 di Stadium Utama Gelora Bung Karno (GBK), Jakarta malam ini.

Umum mengetahui pasukan Malaysia hanya berada setapak daripada mencatat sejarah untuk menjulang mahkota kejuaraan Kejohanan Persekutuan Bola Sepak Asean (AFF) Piala Suzuki setelah mencatat 3 jaringan dalam perlawanan akhir pertama Ahad lalu.

Namun begitu, anak buah K. Rajagobal perlu berwaspada kerana apa-apa situasi boleh terjadi di Stadium Gelora Bung Karno Senayan, Jakarta malam ini. Biarpun Indonesia ketinggalan tiga gol di Stadium Bukit Jalil, akan tetapi para pemain Alfred Riedl jelas belum bersedia untuk mengibarkan bendera putih.

MPP GMUKM juga mengharapkan fokus skuad negara tidak terjejas biarpun berita dari seberang melaporkan beberapa orang penyokong Indonesia sengaja mencetuskan provokasi untuk mensabotaj persiapan skuad kebangsaan. Diharapkan mereka menghadapinya dengan tenang tanpa gementar.


BARISAN wira negara yang akan berjuang menjulang nama Malaysia di bumi Indonesia malam ini kecuali Amirulhadi Zainal (berdiri tiga dari kanan) dan Mahali Jasuli (depan dua dari kanan) yang terlepas aksi akibat menerima kad kuning kedua.