Sabtu, Julai 17, 2010

Setelah 2 Minggu Bergelar Mahasiswa

Sekalung tahniah diucapkan kepada semua mahasiswa khususnya bagi pengambilan sesi 2010/2011. Bagaimanakah perasaan anda setelah seminggu menjalani minggu orientasi dan seminggu mengenal selok belok menjadi mahasiswa di fakulti masing-masing?

Untuk pengetahuan umum, mahasiswa tahun satu telah menjalani orientasi di UKM Kampus Induk bermula pada 4 Julai 2010 sehingga 10 Julai 2010. Bagi mahasiswa Fakulti Perubatan, bagi Ijazah Perubatan dan Ijazah Kejururawatan, perjuangan mereka telahpun bermula di Dewan Gemilang di Kampus UKM Bangi. Disini, pihak tertinggi pentadbiran UKM serta MPP telah turun padang untuk sama-sama meraikan kemasukan mahasiswa baru.


MPP Farih bersama-sama dengan Naib Canselor UKM Prof Dato Dr Sharifah Hapsah Syed Hasan Shahabudin, Dekan Fakulti Perubatan merangkap Pengarah PPUKM Prof Dato’ Dr Lokman bin Saim dan Pengetua Kolej Tun Syed Nasir Prof Madya Dr Ruzita Abd Talib meraikan kedatangan mahasiswa/i baru UKM.

Setelah hampir seminggu menjalani orientasi di UKM Bangi, mahasiswa kolej Tun Dr Ismail dan Kolej Tun Syed Nasir berangkat pulang ke kolej masing-masing. MPP Fakulti Perubatan berkesempatan menyambut kehadiran mereka di kediaman mereka.



Setelah seminggu berada di kampus, kami di pihak MPP dan kakak-kakak dan abang-abang amat berharap agar adik-adik mahasiswa sekalian akan terus berjuang dalam pengajian masing-masing. Liku-liku perjalanan pasti akan memberi cabaran, tapi dengan tawakal dan tekad, insyaAllah kejayaan berada dalam genggaman kalian.

IKHLAS dari KAMI MPP FAKULTI PERUBATAN
~ALIA~FARIH~NASIHA~
OUR VOICE IS MY VOICE
MEMBENTUK INTEGRASI MAHASISWA