Sabtu, September 13, 2014

GATHERING PMUKM BERSAMA FRESHIE


11 September 2014, UKM Bangi - PMUKM telah mengadakan majlis bersama mahasiswa/i tahun 1 sesi 13/14 untuk meraikan kedatangan mereka ke Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM). Di samping itu, acara penyampaian hadiah mengikut  kategori yang telah diadakan sepanjang sesi prapendaftaran UKM juga telah dijalankan. Tahniah pada mahasiswa/i yang telah berjaya. Sesi perkongsian khas bersama Pencetus Ummah (PU) Rahmat Ikhsan dan PU Izzat Fathi juga diadakan. Program ini diharapkan dapat menjallinkan hubungan antara MPP dengan para pelajar yang baru inim seterusnya memudahkan untuk mereka menyuarakan masalah dan berkongsi pendapat bersama PMUKM.






Ucapan Perasmian oleh Prof Che Husna
Ucapan oleh Saudara Mustapha Kamil Husen, YDP PMUKM

AKTIVITI YANG DILAKUKAN SEPANJANG PRAPENDAFTARAN MAHASISWA TAHUN 1 SESI 2014/2015

Satu Group Facebook telah diwujudkan oleh PMUKM iaitu JOM MASUK UKM 2014/2015 untuk memudahkan interaksi antara mahasiswa/i tahun satu ini dengan Majlis Perwakilan Pelajar. Pelbagai maklumat telah dikongsi berkenaan dengan pinjaman PTPTN, permohonan biasiswa JPA  dan kemudahan yang terdapat di setiap kolej UKM.




Di samping itu, aktiviti secara atas talian juga telah diadakan iaitu lebih kepada sesi perkongsian bersama pensyarah : 






PMUKM berharap dengan adanya sesi perkongsian dan motivasi ini, dapat menyuntik semangat mahasiswa/i tahun 1 khususnya untuk memulakan kuliah di UKM serta menjadi penggalas kepada "Pendaulat Amanah Negara".

::Bersama Mahasiswa Memacu Varsiti::