Sabtu, April 05, 2014

KEBAJIKAN SISWI : PMUKM BANTU STELLA FEP

SUMBANGAN DERMA KEBAJIKAN SISWI FEP SAKIT BUAH PINGGANG



1 April 2014, UKM Bangi – Satu perjumpaan bagi penyerahan hasil kutipan derma kebajikan kepada saudari Stella Tan Shu Wen, iaitu siswi dari Fakulti Ekonomi dan Pengurusan (FEP) tahun 3 yang mengalami penyakit buah pinggang telah diadakan di Pejabat PMUKM. Turut hadir Naib Yang Dipertua PMUKM, saudari Nur Afifah Abd Rahim dan MPP Biro Kebajikan iaitu saudari Hasyimah Ibrahim. Jumlah sumbangan yang berjaya dikumpulkan adalah sebanyak RM3325.00.

Hasil kutipan derma tertinggi dari fakulti adalah sebanyak RM930.40 iaitu dari Fakulti Ekonomi dan Pengurusan (FEP) manakala dari kolej pula sebanyak RM853.85 dari Kolej Burhanuddin Helmi (KBH). Kutipan derma secara keseluruhan adalah hasil kerjasama daripada wakil siswi dan kebajikan dari pelbagai kolej dan fakulti. PMUKM merakamkan sebesar-besar penghargaan kepada semua wakil yang membantu dalam kutipan derma ini.

Untuk makluman, saudari Stella menerima rawatan setiap minggu yang memakan kos sebanyak RM1500.00 bagi setiap kali rawatan tersebut dijalankan. Sumbangan derma dari warga UKM ini diharap dapat membantu mengurangkan beban kewangan yang dipikul oleh saudari Stella sekeluarga dan kami mendoakan kesejahteraan serta kesembuhan segera kepada Stella.



Hasyimah Ibrahim
MPP Umu Tahun 1/2
Biro Kebajikan dan Sosial PMUKM sesi 13/14


Nur Afifah Abdul Rahim
MPP Umum Tahun 3/4
Timbalan Yang Di pertua PMUKM Sesi 13/14
::Bersama Mahasiswa Memacu Varsiti::