Isnin, Januari 03, 2011

Al-Fatihah buat Allahyarhamah Norimanisah binti Omar

Salam takziah daripada MPP Gabungan Mahasiswa buat keluarga allahyarhamah Norimanisah binti Omar yang telah kembali ke rahmatullah akibat satu nahas kemalangan malam semalam.

Allahyarhamah merupakan siswi tahun akhir dari program Komunikasi Maklumat dari Fakulti Sains Sosial & Kemanusiaan (FSSK) dilaporkan sedang dalam perjalanan pulang ke UKM dari rumah kenalan di Sabak Bernam, Selangor. Allahyarhamah kini masih berada di Bilik Mayat, Hospital Sabak Bernam. Untuk makluman juga, allahyarhamah merupakan penghuni Kolej Keris Mas (KKM).

Untuk rekod, ini merupakan kemalangan yang meragut nyawa yang ketiga dalam tempoh dua bulan yang melibatkan mahasiswa UKM sendiri.

MPP GMUKM yang cakna dan prihatin akan kes-kes sebegini menasihati seluruh warga UKM terutamanya rakan-rakan siswi agar berhati-hati di jalan raya dan di mana jua pada setiap masa. Kita berharap agar kes kemalangan seperti ini sedaya upaya dihindari pada masa akan datang. Pandu cermat, jiwa selamat. Ingatlah keluarga tersayang.

Kami di barisan MPP GMUKM turut mendoakan agar roh allahyarhamah ditempatkan bersama-sama orang yang beriman. Marilah sama-sama kita sedekahkan Al-Fatihah buat allahyarhamah Norimanisah binti Omar.



Katakanlah: “Sesungguhnya kematian yang kamu lari daripadanya, maka sesungguhnya kematian itu akan menemui kamu, kemudian kamu akan dikembalikan kepada (Allah), yang mengetahui yang ghaib dan yang nyata, lalu Dia beritakan kepadamu apa yang telah kamu kerjakan.” (QS. 62:8)


Al-Fatihah.