Sabtu, Mac 14, 2015

KEBAJIKAN : MESYUARAT KHAS KEBAJIKAN KAMPUS KUALA LUMPUR

MESYUARAT KHAS
BIRO KEBAJIKAN DAN PRASARANA PMUKM
BERSAMA PERSATUAN MAHASISWA FAKULTI, MAJLIS EKSEKUTIF PELAJAR
KAMPUS KUALA LUMPUR
SESI 2014/2015

22 FEB 2015- Kolej Tun Syed Nasir, pertemuan pertama bersama wakil Majlis Eksekutif Pelajar, Persatuan Mahasiswa Fakulti Kampus Kuala Lumpur bagi membincangkan berkaitan isu kebajikan di sekitar UKMKL. Seramai 15 orang MPP PMUKM dan beberapa orang wakil daripada pihak UKMKL. Mesyuarat khas kebajikan ini dimulakan dengan kata alu-aluan oleh Yang Dipertua PMUKM, Saudara Muhammad Sallehudin Khalid.




Perbincangan mengenai isu kebajikan di Kampus Kuala Lumpur :

1) Pencerahan mengenai zakat UKM : diajukan oleh wakil PMF Sains Kesihatan
Terdapat beberapa masalah yang timbul berkaitan zakat UKM iaitu seperti tidak ramai pelajar mendapat makluman mengenai zakat UKM dan zakat lambat dikreditkan kepada pelajar.

2) Masalah Perkhidmatan : diajukan oleh YDP PMF Pergigian
Disebabkan semasa waktu cuti pelajar FSK, FFAR, FGG masih tinggal di kolej dan ini menjadi masalah kepada pelajar apabila tiada perkhidmatan bas dan tiada kafe dibuka.

3) Prasarana surau di fakulti dan kolej : diajukan oleh YDP PMF Farmasi
Surau perempuan yang terlalu sempit dan dicadangkan agar adanya penambaikan di surau Fakulti Sains Kesihatan dari segi penghawa dingin dan langsir.

4) Kes kecurian : YDP PMF Farmasi
Masalah kecurian sering dihadapi oleh pelajar Fakulti Farmasi yang kerap kehilangan dompet dan hampir RM6000++ hilang di dalam akaun bank. 

5) Masalah berbangkit : Yuran pengajian, cetakan slip peperiksaan.

Penutup 
Biro Kebajikan dan Prasarana PMUKM akan cuba mencari jalan penyelesaian secepat mungkin berkaitan isu terdekat seperti surau dan zakat.

Mesyuarat berkala kebajikan akan diadakan dari semasa ke semasa untuk mengetahui perkembangan lanjut mengenai masalah yang timbul.
"Memperkasa Mahasiswa, Meneraju Varsiti"