Sabtu, Oktober 05, 2013

MAHASISWA NAK AIR

4 Oktober 2013 – Kutipan tanda tangan untuk petisyen ‘Mahasiswa Nak Air’ daripada mahasiswa/i UKM merupakan tanda sokongan mahasiswa yang mahu isu air mempunyai absolute solution setelah berlanjutan bertahun lamanya. Sasaran dengan 1000 tanda tangan mahasiswa sebagai sokongan kepada petisyen ini berjaya dicapai. Berikutan daripada keberjayaan petisyen ini, PMUKM telah memulakan langkah yang seterusnya untuk membawa kepada pihak yang bertanggungjawab.

PMUKM bersama SUK Exco
Kerajaan Negeri Selangor.
MPP Mufaddal yang memimpin rombongan mahasiswa UKM telah membuat pertemuan dengan SUK Exco Belia dan Sukan, Infrastruktur dan Kemudahan Awam Kerajaan Negeri Selangor di Pejabat Kerajaan Negeri Selangor. MPP Mufaddal telah membuat perbincangan mengenai masalah air dan juga menyerahkan petisyen ‘Mahasiswa Nak Air’.

PMUKM di Puncak Niaga
Holdings BHD.
MPP Afifah pula telah mengetuai rombongan mahasiswa UKM, menyerahkan petisyen ‘Mahasiswa Nak Air’ dan meminta penjelasan mengenai masalah air daripada Puncak Niaga Holdings BHD. yang juga merupakan syarikat pembekal air kepada Syarikat Bekalan Air Selangor (SYABAS) SDN. BHD.

Kedua-dua pihak yang bertanggungjawab di atas telah memberi respon yang positif dan bersedia untuk memberi kerjasama dengan PMUKM dalam usaha menyelesaikan masalah air ini.

AUTONOMI MAHASISWA MEREALISASI FALSAFAH VARSITI