Selasa, Mei 06, 2014

SATU DALAM SEJUTA: AHMAD AMMAR INSPIRASI ANAK MUDA


15 April 2014, UKM Bangi - Telah berlangsung forum ilmu di Dewan Anuar Mahmud yang bertajuk 'Bicara Cinta : Anakku Sebutir Permata.Program ini dianjurkan oleh PEMATRA dengan kerjasama PMUKM dan ISIUKM. Penal yang dijemput adalah Ibu bapa Ahmad Ammar sendiri dan bersama moderator PU Rahmat.      

       Program ini bermula pada jam 8.30 malam, bermula dengan persembahan daripada PU Rahmat. PU Rahmat telah menyampai pidato berkaitan isu kemanusiaan di Rohingya. Pada masa yang sama, tabung kemanusiaan untuk kanak-kanak Rohingya telah digerakkan dan berjaya mengutip sumbangan ikhlas sebanyak lebih RM7000.Sumbangan ini telah disalurkan terus ke Rohingya Education Center(REC) yang uruskan oleh Pn Nur Azlina Abdul Aziz (Ibu kepada Ahmad Ammar).

      Forum Ahmad Ammar bermula lebih kurang 9.15 malam. Bapa Ahmad Ammar, menerangkan penekanan yang diberikan kepada anaknya untuk menjadi seorang yang mempunyai wawasan hidup. Seterusnya, ibunya telah menerangkan berkaitan sikap-sikap dan akhlak anaknya. Bapa Ammar telah berkata 'untuk menjadi umat yang terbaik mesti menyeru kepada kebaikan dan mencegah kemungkaran dan untuk melaksankannya mesti beriman'

 Kesimpulannya, Ahmad Ammar adalah seorang anak muda satu dalam sejuta. Kisahnya hidupnya, menjadi inspirasi kepada generasi muda masa kini. Fenomenanya, membuatkan ramai anak muda terutamanya mahasiswa lebih cenderung kepada program-program ilmu. Saya mewakili pihak penganjur program, memohon maaf jika ada kekurangan dan kelemahan semasa program. segala yang baik dan lemah itu datangnya daripada Allah yang disandarkan kepada diri kami sendiri.









Ahmed Amri Bin Zulkafli
MPP Fakulti Kejuruteraan dan Alam Bina Tahun 1/2
Biro Penerbitan dan Komunikasi PMUKM Sesi 13/14






::Bersama Mahasiswa Memacu Varsiti::