Ahad, November 24, 2013

PENGANTARABANGSAAN : PMUKM MENDUKUNG USAHA BRAINY BUNCH


23 November 2014, PICC - International Education & Islamic Parenting Conference (IEIPC) pertama kali yang dianjurkan oleh Brainy Bunch disambut baik oleh PMUKM dan disertai 27 mahasiswa UKM. Persidangan ini berlangsung dari jam 8.30 pagi sehingga 10.30 malam. Tujuan utama persidangan ini diadakan adalah memperkenalkan pendidikan terbaik bermula seusia kanak-kanak berlandaskan Islam. 


Antara tetamu terhormat yang hadir , YB Dato’ Rohani Binti Abdul Karim , Menteri Pembangunan Wanita , Keluarga dan Masyarakat, Dato’ Sri Syed Zainal Abidin , Bekas CEO Proton yang juga merupakan Pengerusi Eksekutif Brain Brunch , Mufti Ismail Menk, Mufti Zimbabwe dan Kiai Haji Muhyiddin Junaidi, Ketua Majlis Ulama’ Indonesia.Antara penceramah jemputan adalah Prof Dr Muhaya dan Ustazah Isfadhiah .
Brainy Bunch International Islamic Montessori diwujudkan untuk menawarkan pendidikan pra sekolah yang terbaik kepada kanak-kanak Islam. Ia adalah satu proses pembelajaran yang merangkumi Jumlah Psikologi di sebalik Pendekatan Montessori dengan Bahasa Inggeris sebagai bahasa pengantar dan nilai-nilai Islam untuk menjadi pembimbing.
PMUKM berharap sistem pendidikan di negara kita bertambah baik setanding sistem pendidikan di Negara Finland yang mengaplikasikan pendidikan yang berteraskan ajaran Nabi Muhammad SAW.



Puteri Nor ‘Adilah Binti Mohd Zarudin

MPP Fakulti Sains Sosial Kemanusiaan Tahun 1/2
Biro Pengantarabangsaan PMUKM Sesi 13/14
::Bersama Mahasiswa Memacu Varsiti::